![Dr. Citra Prasiska Puspita Tohamba, S.Pd., M.Pd](https://fkip.umkendari.ac.id/assets/img/dosen/fec60389ea7ab64926f0685c46c34a7b.jpg)
Citra Prasiska Puspita Tohamba, dilahirkan di Kelurahan Wawombalata Kecamatan Mandonga Kota Kendari pada tangggal 22 Mei 1989. Penulis merupakan
anak kedua dari dua bersaudara, pasangan ayah Abdul Ganing H. Lipo dan ibu Sugianti, S.Si.
Riwayat pendidikan penulis dimulai dari SDN 3 Labibia lulus tahun 2001, MTsN 1 Kendari lulus tahun 2004, SMAN 7 Kendari lulus tahun 2007, Pendidikan S1 (2007-2011)
ditempuh pada Universitas Haluole Kendari Fakultas Keguruan dan Ilmu
Pendidikan (FKIP) program studi Pendidikan Bahasa Inggris. Melanjutkan pendidikan S2
(2012-2014) pada program studi Pendidikan Bahasa Inggris di Universitas Negeri Makassar (UNM) dan saat ini masih menempuh Pendidikan S3 pada Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di PPs UNM (2019-sekarang).
Motto:
Jika kalian berbuat baik, sesungguhnya kalian berbuat baik bagi diri kalian sendiri (Qs. Al-Isra:7)
- TEACHERS’ ATTITUDE ON REFLECTIVE PRACTICE-BASED INSTRUCTION IN TEACHING ENGLISH IN INDONESIAN EFL CLASSROOM
- IMPLEMENTASI MODEL RECIPROCAL TEACHING PADA PENGAJARAN MATA KULIAH READING
- PDP Internal: Analisis Kesopanan Domain Ilokusioner pada Bahasa Tolaki
- PENGGUNAAN TEKNIK MAKE A MATCH DALAM PEMBELAJARAN READING III PADA MAHASISWA PENDIDIKAN BAHASA INGGRIS
No | Nim | Nama | Judul penelitian | Jurusan | Status |
---|---|---|---|---|---|
1 | 22013062 | Yayan Sari | Using Google Classroom for Reading in English Class: Students’ Voices | Pendidikan Bahasa Inggris | Belum |
2 | 22013057 | Siti Amaliya Rohmawati | Unlocking Motivational Pathways: A Study of Non-English Majors Students' Orientation in Learning English | Pendidikan Bahasa Inggris | Belum |
3 | 22013049 | Nur Fitriyani | Implementation of Scaffolding on Differentiated Learning English at Junior High School | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
4 | 22013043 | Azizah Pratiwi | Investigating student’s culture shocked during International Credit Transfer in Philippines | Pendidikan Bahasa Inggris | Belum |
5 | 22013042 | Elsa | From Theory to Practice: Teachers’ Perspectives and Challenges in Implementing Merdeka Curriculum for Lesson Planning | Pendidikan Bahasa Inggris | Belum |
6 | 22013018 | Wa Ode Hartati | Implementation of reading teaching strategies In EFL class to Foster English reading skill | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
7 | 22013013 | Priska Oktavia Nerta | EFL STUDENTS' EXPERIENCES IN USING YOUTUBE TO IMPROVE LISTENING SKILLS | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
8 | 22013007 | Nurul Jannah | Factors Influencing EFL Students Boredom in Reading Academic Journal | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
9 | 22013005 | Laode Risal | Students’ Experience Toward English Public Speaking | Pendidikan Bahasa Inggris | Belum |
10 | 21913077 | Sartika Hasim | The Effects of Using the Momo English Game Application to Increase Students' Motivation and English Vocabulary. | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
11 | 21913040 | Jumria Meilana Latif | The analysis of English reading habits of the eight grade students of SMPN 4 Kendari | Pendidikan Bahasa Inggris | Belum |
12 | 21813072 | Aiswarya Roy | STUDENTS' DIFFICULTIES IN READING SHORT STORIES IN SMP NEGERI 4 WAWONII TENGGARA | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
13 | 21813025 | Wa Ode Salbiana | The Analysis of Teacher Strategies in Teaching English at Elementary School | Pendidikan Bahasa Inggris | Belum |
14 | 21713125 | Muhammad Ansyar | An Analysis of Teachers' Readiness to Teach English in Implementing Merdeka Curriculum at SD 62 Kendari | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
15 | 21713106 | Leli Endistira | EFL Students' Perception on Whatsapp use for Learning English at Seventh Grade of SMPN 1 Wundulako | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
16 | 21713090 | Sitti Milawati | An Analysis Og Teacher Straetegies On English Learning in Classes During Covid-19 Pandemic at SMPN 1 Barangka | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
17 | 21713075 | Sulfian | EFL Students' Attitude Toward the Use of Google Classroom in learning Writing | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
18 | 21713064 | Andi Tenri Puspita Sari | Implementation of Blended Learning at English Subject | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
19 | 21713063 | Siti Haerun Nisa | Students' Attitude in Learning English Through Blended Learning | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
20 | 21713059 | Sasmita | Students' perception of written corrective feedback used by an English teacher at 9th grade of SMPN 1 Tomia | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
21 | 21713050 | Wa Ode Hesran | Student's Motivation on the Blended Learning at English Classroom of SMPN 9 Kendari | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
22 | 21513095 | Aan Rianto Purnama | The effect of good and poor language learnres strategies at smkn 04 kendari | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
23 | 21513080 | Yustiani Yusuf | The effect of using picture to improve students speaking ability at the second grade of SMKN 1 Samaturu (Kolaka) | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
24 | 21513077 | Fatma Azzahrah Lohy | The Effect Of Using Small Group Discussion Towards Student's Reading Comperehension at SMPN 9 Kendari | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
25 | 21513061 | Susarli Ode Halim | Student's Attitude Toward Indirect Corretive feedback | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
26 | 21413082 | Putete | Analysis of Students' Perception Toward Online Learning During Covid-19 Pandemic at MTS 1 Kendari | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
27 | 21413055 | Alhikmah Hardin | The Application of Scientific Based Method in Teaching English at SMP Negeri 15 Kendari | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
28 | 21413049 | Ifan Suarjun | THE EFFECTIVENESS OF USING SMALL GROUP DISCUSSION ON STUDENTS READING COMPREHENSION OF NARRATIVE TEXT AT SMPN SATAP 3 LANGGIKIMA | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
29 | 21413018 | Nerlin | Identifying teachers' strategies in teaching reading comprehension at second grade of SMP NEGERI 20 KONSEL | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
30 | 21313100 | Sulaeman | Integrated Spelling Bee Game To Improve The Students' Vocabulary Achievement At The Second Graders Of SMPN 21 POLEANG TENGGARA | Pendidikan Bahasa Inggris | selesai |
- HPM Pelatihan Lesson Study Guru di SMAN 7 Kendari. LPPM Universitas Muhammadiyah Kendari/0//-
- PDP Validitas dan Reliabilitas Tes dan Kriteria Penilaian Buatan Guru: Studi Kasus di SMA Oikumene Kendari. LPPM Universitas Muhammadiyah Kendari/0//-
- THE USE OF STAD TECHNIQUE TO IMPROVE THE STUDENTSREADING ACHIEVEMENT AT CLASS XI IA1 OF SMAN 7 KENDARI. Journal of English Education 2 (2), 105-112/0//-
- IMPLEMENTASI MODEL RECIPROCAL TEACHING PADA PENGAJARAN MATA KULIAH READING Keterangan: PENDIDIKAN BAHASA 8 (Vol 8, No 1 (2018)), 37-45/0//-
- PEMERTAHANAN PERMAINAN TRADISIONAL SULAWESI TENGGARA PADA KELOMPOK ANAK USIA DINI. Perpustakaan LPPM Universitas Muhammadiyah Kendari/0//-
- Hibah Pengabdian Masyarakat Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Google Classroom. LPPM Universitas Muhammadiyah Kendari/0//-
- Hibah KKN-PPM Peningkatan Pendapatan Masyarakat Transmigrasi di Kabupaten Konawe Selatan Melalui Sistem Usaha Tani Terpadu Berbasis Pemanaatan Limbah Hasil Perikanan. Simlitabmas Ristekdikti/0//-
- PENGGUNAAN TEKNIK MAKE A MATCH DALAM PEMBELAJARAN READING III PADA MAHASISWA PENDIDIKAN BAHASA INGGRIS. Jurnal: EFEKTIFITAS PELAKSANAAN SUPERVISI AKADEMIK KEPALA SEKOLAH PADA SD NEGERI/0//-
- HPM Pemanfaatan Limbah Kertas Sebagai Media Ajar Tematik pad Rumah Belajar E-Youth Di Kelurahan Anggilowu. Suara Sultra/0//-
- FLTM (FOREIGN LANGUAGE TEACHING MEDIA)
- Basic Writing: Sentence Building (Basic Writing: Sentence Building)
- Intermediate Writing: Paragraph Development (Intermediate Writing: Paragraph Development)
- Advanced Writing: Essay Writing (Advance Writing: Essay Writing)
- Research Proposal Writing
- TEFL (Teaching English as A Foreign Language)
- Basic Reading: Intensive Reading (Basic Reading: Intensive Reading)
- Intermediate Reading: Extensive Reading (Intermediate Reading: Extensive Reading)
- Advanced Reading: Critical Reading (Advance Reading: Critical Reading)
- Reading for Standardized Test
- Basic Grammar: Grammar for basic Sentence Building
- Intermediate Grammar: Phrase Development
- Advance Grammar: Clause sentence Development
- Grammar for Standardized Test
JLN. IMAM BONJOL NO. 43 RT 03 RW 01, KELURAHAN WAWOMBALATA, KECAMATAN MANDONGA
Alamat Surel
silahkan download Rip Di sini